Aankoop en opruiming van inboedels

Teveel spullen en te weinig tijd?

Er kunnen zich verschillende situaties voordoen waarbij u een woning moet leegmaken.
Verhuizen, kleiner gaan wonen, maar ook onprettige gebeurtenissen zoals een overlijden en scheiding kunnen een reden zijn. Dit kost veel tijd en fysieke inspanning in vaak toch al drukke en emotionele tijden.

Wat met waardevolle spullen?

Soms zijn spullen te waardevol om weg te gooien of weg te geven.
Voor onze antiek- en brocantewinkel kopen wij antiek, spullen uit grootmoeders tijd, design, schilderijen, klokken, lusters enz. Daarnaast kopen we ook jongere meubels, volledige slaapkamers, eetplaatsen en salons. Kortom, wij kopen alles wat te waardevol is om zomaar weg te geven.

Ook al bedoelt u het goed, in de beste families ontstaan er wrijvingen over de inboedel- en werkverdeling. Met onze onpartijdige en deskundige taxatie kunt u dit voorkomen. U krijgt één bedrag voor kosten en opbrengsten, wat onder de betrokkenen eenvoudig en eerlijk te verdelen is.

Geen berekeningen achteraf en duidelijke afspraken

In een gesprek ter plaatse informeren wij u vrijblijvend hoeveel de inboedel waard is en wat de kosten zijn voor het afval. We bezorgen u eventueel documenten die u kan gebruiken voor bijvoorbeeld een notaris of advocaat.

Door onze ervaring en dagelijkse routine:

• is uw woning sneller leeg en kunt u huur/rente besparen;
• hoeft u geen verlofdagen op te nemen;
• moet u geen container of gereedschap huren;
• gooit of geeft u geen spullen weg van waarde;
• voorkomt u discussies over de inboedel- en werkverdeling.

In geval van bijvoorbeeld verhuizing kunt u de inboedel tot op de laatste dag laten staan. Wilt u de woning gaan verkopen, dan kunnen wij eerst de overtollige spullen weghalen. Een opgeruimde/lege woning lijkt groter en is daarom beter te verkopen.